• Communicatie
  • Bediening
  • Zelfstandig leven
  • Ontwikkeling, spel en therapie
  • Adaptatietechniek

Voor gebruikers van oogbesturing

rdgKompagne levert de oogbesturingssystemen met een uitgebreide instructie. Oogbesturing is echter een complexe techniek met veel mogelijkheden. Of oogbesturing nu gebruikt wordt voor communicatiedoeleinden, pc-bediening of snoezelen, vaak zijn er flinke verbeteringen in het gebruik mogelijk. Om deze verbeteringen te realiseren kan het Expertisecentrum Oogbesturing ingeschakeld worden.

Een overzicht van de verschillende diensten:

oogbesturing gebruiker

Aanpassen communicatiekaarten

Het expertisecentrum kan kaarten/pagina’s in Mind Express of Tobii Dynavox Communicator maken of aanpassen. Dit kunnen relatief eenvoudige aanpassingen zijn, bijvoorbeeld in een communicatiekaart, maar ook maatoplossingen voor bijvoorbeeld e-mailgebruik, speciale schermtoetsenborden of bestandsbeheer. Ook kan het expertisecentrum ondersteunen bij het personaliseren van kant-en-klare vocabulaires.

Extra instructie werken met oogbesturing

Er zijn verschillende situaties waarin extra instructie wenselijk zou kunnen zijn. Mogelijk is de initiële instructie door externe oorzaken niet goed geborgd. Wanneer er een nieuwe begeleider is of een ander persoon die de initiële instructie niet heeft gevolgd, kan een extra instructie ook zinvol zijn.

Optimaliseren werken met oogbesturing

De initiële instructie omvat de noodzakelijke uitleg om met oogbesturing te kunnen communiceren of de pc te bedienen. Op welke manier er ook met oogbesturing wordt gewerkt, het betreft altijd complexe systemen met veel mogelijkheden. Met individuele begeleiding is er vaak nog veel meer mogelijk met oogbesturing. Het expertisecentrum kan u helpen om het maximale uit uw oogbesturingssysteem te halen.

Support op afstand

Het expertisecentrum kan op afstand op uw oogbesturingssysteem inloggen. Op deze manier kan er op het systeem meegekeken worden en aanpassingen worden gedaan. Tijdens het inloggen kan er eventueel telefonisch contact onderhouden worden om zo samen vragen of problemen te behandelen.

Support op locatie

Er zijn verschillende situaties waarbij ondersteuning op afstand niet voldoende is. Het expertisecentrum kan ook op locatie ondersteuning geven, vragen beantwoorden en problemen verhelpen.

 

Neem contact met ons op