dyslexiehulpmiddelen

Over ons

Wie zijn wij?
rdgKompagne is de grootste leverancier in Nederland op het gebied van communicatiehulpmiddelen, aangepaste bedieningen en omgevingsbediening voor mensen met een handicap. Een onderdeel hiervan is de afdeling dyslexiehulpmiddelen. Het team binnen deze afdeling bestaat uit orthopedagogen met ruime ervaring binnen de dyslexiezorg. Onze orthopedagogen verzorgen webinars, voorlichtingen en trainingen voor zowel leerlingen, ouders als onderwijsprofessionals.

We stellen ons als doel om zoveel mogelijk kinderen, adolescenten en volwassenen die op welke manier dan ook belemmerd worden door lees- schrijf- en/of spellingproblemen, op weg te helpen naar een groter gevoel van zelfredzaamheid, betere schoolresultaten en meer zelfvertrouwen.

Hieronder stellen onze adviseurs zich voor:

Danielle Wolkorte
Mijn achtergrond ligt in de orthopedagogiek en taalwetenschap. Door mijn jarenlange ervaring in de dyslexiezorg, zowel als behandelaar en diagnosticus, weet ik waar leerlingen met lees- en spellingproblemen tegenaan lopen maar ook welke uitdagingen er bij scholen liggen om te voldoen aan de ondersteuningsbehoefte van de leerling. Een goed hulpmiddel biedt kansen en kan van toegevoegde waarde zijn. Samen met alle betrokkenen heb ik als doel om tot een succesvolle inzet van het hulpmiddel te komen: het wegnemen van belemmeringen door lees- en/of schrijfproblemen zodat er weer met zelfvertrouwen én op het eigen niveau geleerd kan worden.

Nynke van Setten
Als orthopedagoog heb ik jarenlang in de dyslexiezorg gewerkt, eerst als behandelaar en diagnosticus, later ook als adviseur onderwijs. Hierdoor weet ik zowel waar de behoeftes van leerlingen en ouders liggen, als waar de behoeftes van scholen liggen als het gaat om de begeleiding van leerlingen met lees- en spellingmoeilijkheden. Deze kennis gebruik ik om alle betrokkenen zo goed mogelijk te adviseren in de aanschaf en het gebruik van een dyslexiehulpmiddel. Door een succesvolle implementatie van een dyslexiehulpmiddel, streef ik na dat een leerling weer uitgedaagd kan worden op zijn of haar eigen cognitieve niveau.