• Communicatie
  • Bediening
  • Zelfstandig leven
  • Ontwikkeling, spel en therapie
  • Adaptatietechniek

Disclaimer bedieningen

  • Belangrijke informatie over uw systeem voor binnenhuisoproep

    rdgKompagne heeft u een hulpmiddel voor binnenhuisoproep geadviseerd, of u hebt dit al van ons ontvangen. Hieronder leggen wij u uit wat u van dit hulpmiddel wel en niet kan verwachten.

    Binnenhuisoproep
    Een oproepsysteem is bedoeld voor het oproepen van personen in huis, wanneer u dat niet (meer) kan met uw stem. Een oproepsysteem is uitdrukkelijk géén alarmsysteem: het is niet geschikt voor alarmering in levensbedreigende situaties.

    Géén alarmering
    Voor alarmering dienen zowel het systeem als de respons 100% betrouwbaar te zijn. Hiervoor is het noodzakelijk dat u 24 uur per dag, 7 dagen per week kunt terugvallen op een centrale: wanneer een melding niet snel genoeg door uw naasten wordt beantwoord, maar ook wanneer in het systeem een defect of storing ontstaat, moet automatisch een centrale gealarmeerd worden.

    Onze oproepsystemen zijn niet bedoeld voor alarmering en zijn dan ook niet voorzien van dit type beveiliging. Ook is de organisatie van rdgKompagne niet toegerust om dag en nacht ondersteuning te kunnen bieden. Wij kunnen een permanente werking dan ook niet garanderen.

    Denkt u toch (ook) een alarmzender nodig te hebben? Dan kan uw adviseur u doorverwijzen naar een goede leverancier.

    Bij storing
    Uiteraard doen wij bij calamiteiten ons uiterste best om u zo snel mogelijk te helpen.

    Als uw binnenhuisoproepsysteem niet naar behoren werkt, kunt u contact opnemen met onze helpdesk. Onze helpdesk is telefonisch bereikbaar op werkdagen (ma t/m vr) van 9:30 tot 15:30 uur op 088-0310310. Samen met u zullen wij proberen uw hulpmiddel op afstand weer werkend te krijgen.

    Mocht dat niet lukken, dan zal het systeem door ons gecontroleerd en/of gerepareerd moeten worden. Dat betekent dat u het binnenhuisoproepsysteem mogelijk enkele dagen niet kunt gebruiken. Wij proberen u tijdens de reparatieperiode een vervangend oproepsysteem te sturen.

    Back-upvoorziening
    Wenst u toch meer zekerheid? Dan adviseren wij u een back-upsysteem aan te vragen of zelf aan te schaffen. Uw adviseur kan u meer vertellen over de mogelijkheden.

  • Belangrijke informatie over uw bedieningselement voor alarmering

    rdgKompagne heeft u een aangepaste zender en/of bediening voor uw alarmsysteem geadviseerd, of u hebt die al van ons ontvangen. Hieronder leggen wij u uit wat u van dit hulpmiddel wel en niet kan verwachten.

    Betrouwbaarheid
    rdgKompagne levert geen hulpmiddelen ter voorkoming van levensbedreigende situaties. Systemen voor alarmering dienen 100% betrouwbaar te zijn. Daarvoor zijn bepaalde veiligheidsvoorzieningen ingebouwd én is het noodzakelijk dat u 24 uur per dag, 7 dagen per week kunt terugvallen op een servicedienst. De organisatie van rdgKompagne is niet toegerust om dag en nacht die ondersteuning te kunnen bieden.

    Helaas zijn standaard alarmzenders soms niet goed te bedienen voor mensen met een motorische beperking. Gelukkig hebben sommige alarmaanbieders ook zenders beschikbaar waarop we een aangepaste bediening kunnen aansluiten. Zodoende kunt u uw alarm bedienen met een minimale beweging, bijvoorbeeld van uw hoofd.

    Wanneer deze optie niet beschikbaar is, is er helaas geen oplossing met de betrouwbaarheid die u normaal gesproken van een alarmsysteem mag verwachten. Om u toch een alternatieve bediening te kunnen bieden, kan rdgKompagne de standaard drukzenders aanpassen (voorzien van een aansluiting). Door een dergelijke aanpassing wordt echter de integriteit van het systeem verminderd; we voegen noodgedwongen een kwetsbaarheid toe aan uw alarmsysteem. Een permanente werking van de bediening en de aansluiting is door ons niet te garanderen. Het is goed om u hiervan bewust te zijn.

    Back-upvoorziening
    Wij adviseren voor dit soort belangrijke bedieningselementen dan ook altijd een dubbele voorziening, zodat u altijd een back-up in huis hebt wanneer er onverhoopt een storing optreedt. Dat geldt voor zowel de aangepaste zender als de aangepaste bediening. Mocht de zender of bediening defect raken, dan kan uw partner, ouder, huisgenoot of verzorger deze eenvoudig verwisselen. Het defecte apparaat kunt u dan opsturen naar rdgKompagne.

    Een back-upvoorziening maakt het systeem nog steeds niet 100% betrouwbaar, maar zorgt er wel voor dat u bij een storing kunt terugvallen op het tweede systeem en niet direct zonder bedienbare alarmzender komt te zitten.

    Helpdesk en reparaties
    Uiteraard doen wij bij calamiteiten ons uiterste best om u zo snel mogelijk te helpen.

    rdgKompagne is op werkdagen (ma t/m vr) telefonisch bereikbaar van 8:30 tot 17:00 uur op 088-0310310. Voor dringende situaties hebben wij op zaterdag en zondag een bereikbaarheidsdienst van 9:00 tot 17:00 uur. Samen met u zullen wij proberen uw hulpmiddel op afstand weer werkend te krijgen. Lukt dat niet in het weekend, dan proberen wij uw probleem de eerstvolgende werkdag op te lossen.

    Mochten we er op afstand niet uitkomen, dan kunt u de defecte bediening opsturen naar onze reparatieafdeling. U krijgt daarvoor van ons een RMA-nummer en adres. Ter overbrugging kunt u uw back-upvoorziening gebruiken. Wij realiseren ons dat u dan tijdelijk geen extra back-up meer heeft. Daarom zullen wij uw bediening altijd zo snel mogelijk repareren en retourneren.