rdgKompagne heeft u een hulpmiddel voor binnenhuisoproep geadviseerd, of u hebt dit al van ons ontvangen. Hieronder leggen wij u uit wat u van dit hulpmiddel wel en niet kan verwachten.
Binnenhuisoproep
Een oproepsysteem is bedoeld voor het oproepen van personen in huis, wanneer u dat niet (meer) kan met uw stem. Een oproepsysteem is uitdrukkelijk géén alarmsysteem: het is niet geschikt voor alarmering in levensbedreigende situaties.
Géén alarmering
Voor alarmering dienen zowel het systeem als de respons 100% betrouwbaar te zijn. Hiervoor is het noodzakelijk dat u 24 uur per dag, 7 dagen per week kunt terugvallen op een centrale: wanneer een melding niet snel genoeg door uw naasten wordt beantwoord, maar ook wanneer in het systeem een defect of storing ontstaat, moet automatisch een centrale gealarmeerd worden.
Onze oproepsystemen zijn niet bedoeld voor alarmering en zijn dan ook niet voorzien van dit type beveiliging. Ook is de organisatie van rdgKompagne niet toegerust om dag en nacht ondersteuning te kunnen bieden. Wij kunnen een permanente werking dan ook niet garanderen.
Denkt u toch (ook) een alarmzender nodig te hebben? Dan kan uw adviseur u doorverwijzen naar een goede leverancier.
Bij storing
Uiteraard doen wij bij calamiteiten ons uiterste best om u zo snel mogelijk te helpen.
Als uw binnenhuisoproepsysteem niet naar behoren werkt, kunt u contact opnemen met onze helpdesk. Onze helpdesk is telefonisch bereikbaar op werkdagen (ma t/m vr) van 9:30 tot 15:30 uur op 088-0310310. Samen met u zullen wij proberen uw hulpmiddel op afstand weer werkend te krijgen.
Mocht dat niet lukken, dan zal het systeem door ons gecontroleerd en/of gerepareerd moeten worden. Dat betekent dat u het binnenhuisoproepsysteem mogelijk enkele dagen niet kunt gebruiken. Wij proberen u tijdens de reparatieperiode een vervangend oproepsysteem te sturen.
Is voor u op voorhand duidelijk dat uw hulpmiddel defect is, dan kunt u ook direct contact opnemen met onze reparatieafdeling. Deze is telefonisch bereikbaar op nummer 088-0310345, of via ons helpdeskformulier.
Back-upvoorziening
Wenst u toch meer zekerheid? Dan adviseren wij u een back-upsysteem aan te vragen of zelf aan te schaffen. Uw adviseur kan u meer vertellen over de mogelijkheden.